Türkiye’deki Oyuncuların Kimliği Belli Oldu
Gaming in Turkey’in Türk oyun sektörüne ışık tutan raporu, Türk oyuncuların kimliği da ortaya çıktı. Raporda Türk futbolcuların özellikleri oynarken ne yenir ne içilirdetaylar dahil.
Oyuncuların özellikleri, yaş grubuna göre tahmin edilebilir bir biçimde büyük ölçüde değişiyordu. gelin, 2022’de 44 milyondan fazla insanSeyirciyi yakından tanıyalım.
Yaş gruplarına göre Türk futbolcuların özellikleri:
Orta 12-18 yaş:
- Ortaokul/lise yaşı.
- Genelde telefonda oyun oynuyor.
- Gündüzleri okulda ve zamanı kısıtlı.
- Erken yatar, gündüz yaşar.
Orta 18-24 yaş:
- Üniversite yaşı.
- Dizüstü bilgisayar kullanıyor.
- Müzik dinlemeyi sever.
- Geç saatlere kadar uyumuyor.
25-30 yaş ortası:
- Çalışıyor ve spor giyimi tercih ediyor.
- Geç yatıyor.
- Birçok platformda oyun oynuyor.
- Genelde telefon ve bilgisayarda oyun oynuyor.
30-40 yaş ortası:
- Çalışıyor, iyi giyiniyor.
- İyi bir telefon, konsol ve PC dahil tüm teknolojik araçlara sahiptir.
- Günlük hayatı çoğunlukla iş ile geçiyor ve akşamları ailesiyle vakit geçirdikten sonra oyun oynuyor.
- Zaman sınırlıdır.
En çok harcama yapanlar ve toplam gelir:
Raporun 2021-2022 karşılaştırmalı kısmı, döviz kurundaki dalgalanma nedeniyle dolar bazında gelirlerde büyük düşüş olduğunu gösterdi. 2022’de toplam Türk oyun izleyicisi 625 milyon dolar harcandı paylaştı 2021’de bu rakam 1 milyar 200 milyon dolardı.
2022’de en çok harcanan platformlar şöyle oldu:
- Mobil: 275 milyon dolar
- Bilgisayar: 175 milyon dolar
- Konsol: 175 milyon dolar
Gelir dağılımına göre oyuncular:
- Düşük gelir: %5
- Orta gelir: %20
- Yüksek gelir: %75
2021’de “yüksek gelir” kümesi % 41’lik bir çoğunluğa sahipti.
Türk oyuncular maçlara nasıl bakıyor?
- Görsel bir dünya, farklı görsel dünyalar.
- Hikayesiyle büyüleyici.
- Her tarzı tadabileceğiniz yer.
- Her duygu üst düzeyde yaşanır.
- Kendi oyun dünyasında, kendi kuralları ile ticaret yapabilmenin keyfi.
- Arkadaşlık ve ekip oluşturma.
- eğlence/hobi.
- rekabet.
- Prestij, oyun içi şöhret.
- Sürekli yenilenen dünyalar, keşifler.
- Hayallerinin dünyasında bir kahraman olma.
- Profesyonel bir oyuncu olma fırsatı.
Oyuncular oyun oynarken ne gibi duygular hissediyor?
- Heyecanlanmak
- Stres
- Zafer
- Zevk
- Kızgınlık
- Üzüntü
- Merak
- Mutluluk
- Sabırsızlık
- Açgözlülük
- Çabalamak
- Yıkılmak
- Sorumluluk
- Alışkanlık
Mobil dünyaya bir göz atalım:
2022 3. Çeyrek için MMA & DT Envanter Anketi verileri Türkiye’deki taşınabilir oynatıcıların demografisi ve tercihleri yer verdi. Taşınabilir oynatıcılar hakkında paylaşılan veriler şu şekildeydi:
- Türkiye’deki yetişkinlerin %81’i taşınabilir oyun oynuyor. Taşınabilir oynatıcıların %51’i erkek ve %49’u kadındır.
- 14-29 yaş arası oyuncular, tüm oyuncuların %37’si,
- 30-49 yaş arası oyuncular %44 ve
- 50-65 yaş arası oyuncular %19’u oluşturuyor.
- Ankete katılanların %72’si her gün taşınabilir oyunlar oynuyor. %22’si haftada birkaç kez oynuyor.
- Oyuncuların %41’i haftada 10 saatten fazla taşınabilir oyun oynuyor.
- AdColony ve Nielsen bilgilerine göre oyuncuların %47’si günde 2-3 kez taşınabilir oyun oynuyor.
- Oyuncuların %29’u iki taşınabilir oyun oynuyor ve %25’i 3 oyun oynuyor.
En popüler taşınabilir oyun türleri:
- Bulmaca/bilgi/kelime: %54
- Kart oyunları: %52
- Aksiyon/macera: %46
- Strateji: %38
- Spor/yarış: %31
- Atıcı: %24
- Sosyal: %19
- RPG: %13
- Parti: %10
Peki, neden taşınabilir oynuyorsunuz?
- “Eğlence”: %65
- “Rahatlık, stresi azaltma”: %59
- “Kendini özgür hissettiriyor”: %43
- “İlerleme, geliştirme, yaratma arzusu”: %36
- “Arkadaşlık”: %33
Mobil oyuncular oyun oynarken en çok ne yapar?
- %72 müzik dinliyor,
- %67’si televizyon izliyor,
- %43’ü sosyal medyada dolaşıyor,
- %38’i film/dizi izliyor,
- %24’ü görüntü izliyor.
Oyun oynarken en çok müzik dinleniyor peki Türkiye’de en çok kim dinliyor?
Oyun konsollarında en çok dinlenen sanatçılar:
- UZİ
- çakal
- Seviye C5
- ezhel
- Batuflex
- hesap
- motivasyon
- XXXTENTACION
- Sefo
- Eminem
Türk oyuncular oynarken en çok su içiyor, döner ve cips yiyor:
Türk oyuncuların maç esnasında tükettikleri içecek listesine bakıldığında, BuDoğal olarak ilk sırada yer alıyor.
- Su: %75
- Kola: %53
- Sıcak kahve: %28
- Sıcak çay: %24
- Soda: %23
- Soğuk kahve: %23
- Soğuk çay: %22
- Meyve suyu: %13
En çok tüketilen gıdalara bakıldığında, döner ilk sırada yer alıyor. atıştırmalıklarda cipsbirinci sırayı almıştır.
En çok tüketilen atıştırmalıklar:
- Cips: %54
- Çikolata: %52
- Kuruyemiş: %44
- Meyve: %35
- Bisküvi: %30
- Gofret: %25
- Çekirdek: %22
En çok tüketilen yemekler:
- Döner: %75
- Hamburger: %64
- Pizza: %52
- Lahmacun/pide: %49
- Çiğ köfte: %43
- Kebap: %31
- Tantuni: %24