Sağlık

Bu hataları yapmayın!

Kış aylarında havaların soğumasıyla çocuklarda solunum yolu enfeksiyonları artıyor. Enfeksiyonların en sık görülen belirtilerinden biri olan ‘yüksek ateş’, ebeveynlerin yoğun korku hissetmesine neden olabiliyor. Ancak yüksek ateş çocuklar için genellikle tehlikeli bir durum oluşturmaz; tam tersine bağışıklık sisteminin enfeksiyonlara karşı mücadelesine katkı sağlar. Paniğe kapılan ebeveynlerin yüksek ateşi düşürmek için yaptığı bazı hatalı uygulamalar hem faydalı hem de çocuğun sağlığını tehdit ediyor! Acıbadem Kozyatağı Hastanesi Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Uzmanı Dr. Mehtap Acar,Yüksek ateşin bir hastalık değil, vücudun savunma sisteminin yeterli şekilde çalıştığını gösteren bir tepki olduğunu belirten, Ancak özellikle üç yaş altı çocuklarda yüksek ateşin bazı belirtileri yaşanırken vakit kaybetmemek önemlidir. Örneğin ateş üç gün devam ediyorsa, dirençliyse ve ateşe ek olarak halsizlik, genel durum bozukluğu, kusma, baş ağrısı, ishal, öksürük, nefes darlığı, döküntü veya bilinç kaybı gibi belirtiler de mevcutsa, bir doktora danışılmalıdır. Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Uzmanı Dr. Mehtap Acar, Çocuklarının ateşi yükseldiğinde ebeveynlerin kaçınması gereken 7 yanılgıyı anlattı; Değerli uyarı ve önerilerde bulundu!

Soğuk suyla duş almak

Çocuğa soğuk suyla duş vermek ateşi aniden düşürebilir ve hipotermiye neden olabilir. Bu nedenle ateş durumunda soğuk değil ılık duş almak çok önemlidir.

Buz ve buz paketleri ile sıkıştırma

Yüksek ateş durumunda çocuğun eklemlerine buz ve buz paketleri ile baskı yapmaktan kaçınmalısınız. Çünkü tıpkı soğuk duşlar gibi buzla yapılan uygulamalar da ateşi aniden düşürüp hipotermiye neden olabiliyor.

Sirke, alkol, kolonya kullanmak

Eklemlere sadece normal sıcaklıktaki su ile ıslak bez kompresi yapmalısınız. “Sirke, alkol veya kolonyayla yapılan kompresler sanılanın aksine ateşi düşürmediği gibi çocuğun sağlığını da tehdit ediyor” uyarısında bulunan Dr. Mehtap Acar, sözlerine şöyle devam ediyor: “Tamamen yanlış olan bu geleneksel yöntem çocuğun sağlığını bozuyor. Damarların daralmasına neden olarak kan dolaşımını sağlar. Sonuç olarak ateşin daha da yükselmesine ve hatta kasılmalara neden olabilir. “Alkol veya kolonyanın bebeklerin ince cildi tarafından kolayca emilmesi nedeniyle alkol zehirlenmesi de meydana gelebilir.”

Üşüdüğün için kendini ört

Mehtap Acar, ateşi olan çocuğun asla örtülmemesi gerektiğine dikkat çekerek, “Çünkü çocuğun ateşi daha da artabilir, daha da önemlisi kasılmalar gelişebilir. “Ateşin yüksek olması durumunda çocuğun üzerini örtmek yerine ortamın sıcaklığı düşürülmeli” diyor.

Yeterli su desteğinin sağlanmaması

Ateş yükseldiğinde vücuttan sıvı kaybı arttığı için ateş daha da yükselir. Bu nedenle çocuğunuzun ateşi çıktığında bol sıvı desteği sağlamanız çok önemlidir.

  Derhal ateş düşürücü verin

Çocuğun ateşi olduğunda (38,5-39 dereceye kadar) ortamı soğutmak, ılık duş almak, ince giysiler giymek ve bol sıvı vermek çoğu zaman yeterlidir. Mehtap Acar: “Ateş 38,5-39 dereceye çıktıysa   Doktorunuzun önerdiği durumlarda mutlaka parasetamol veya ibuprofen içeren ateş düşürücüler vermelisiniz. Ateş düşürücü ve ağrı kesiciler doğru kullanılmazsa karaciğer enzimlerinde yükselme veya toksisite gibi yan etkiler ortaya çıkabilir.” bilgi verir. Ayrıca çocuklarda ateşi düşürmek için kullanılan asetilsalisilik asit etken maddesini içeren bir ilaçtır.  “Reye Sendromuna neden olabileceğinden ateş durumunda asla kullanılmamalıdır” diyor.

Ateş geçmezse antibiyotik başla

Çocuklarda özellikle kış aylarında görülen solunum yolu enfeksiyonları çoğunlukla virüslerden kaynaklandığı için genellikle antibiyotik kullanımına gerek duyulmaz. Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Uzmanı Dr. Mehtap Acar, çocuğun her ateşi olduğunda ebeveynlerin aşırı antibiyotik vermekten kaçınması gerektiğini vurgulayarak, “Çocuk doktorunun önerisi doğrultusunda mutlaka antibiyotik tedavisine başlanmalıdır. Dikkatsiz kullanıldığında fayda sağlamaz ve antibiyotik direnci gelişebilir. Bazı antibiyotikler alerjik reaksiyonlara, mantar enfeksiyonlarına, mide rahatsızlığına veya daha kötüsü mide kanamasına neden olabilir. “Ayrıca soğuk algınlığı ve grip için kullanılan ibuprofen içeren ilaçlar karaciğer hasarı gibi yan etkilere neden olabileceğinden dikkatli olmak gerekiyor.”

Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı

haberarhavi.com.tr

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu
istanbul escort
istanbul escort
istanbul escort
istanbul escort
adalar escort
arnavutköy escort
ataşehir escort
avcılar escort
bağcılar escort
bahçelievler escort
bakırköy escort
başakşehir escort
bayrampaşa escort
beşiktaş escort
beykoz escort
beylikdüzü escort
beyoğlu escort
büyükçekmece escort
çatalca escort
çekmeköy escort
esenler escort
esenyurt escort
eyüp escort
fatih escort
gaziosmanpaşa escort
güngören escort
kadıköy escort
kağıthane escort
kartal escort
küçükçekmece escort
maltepe escort
pendik escort
sancaktepe escort
sarıyer escort
şile escort
silivri escort
şişli escort
sultanbeyli escort
sultangazi escort
tuzla escort
ümraniye escort
üsküdar escort
zeytinburnu escort
istanbul escort
istanbul escort